Ο Φίλιππος Οικονόμου στη Λογοδοσία για Στρούμπειο και θέσεις ευθύνης στον Δήμο Πατρέων

Ο δημοτικός μας σύμβουλος Φίλιππος Οικονόμου κάνει διπλή παρέμβαση στην προσεχή Λογοδοσία, αφενός για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το ιστορικό Στρούμπειο (2ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών), με αποτέλεσμα να δυσκολεύει η καθημερινότητα μαθητών και εκπαιδευτικών και να εγκυμονούν κίνδυνοι για την ασφάλεια των παιδιών κι αφετέρου για τον τρόπο με τον οποίον η Δημοτική Αρχή προχωρά στην επιλογή αναπληρωτών προϊσταμένων τμημάτων και διευθύνσεων και δεν επιλέγει να προκηρύξει την διαδικασία των κρίσεων για την επιλογή υπαλλήλων για τις θέσεις ευθύνης.
Αναλυτικά:
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ «ΠΑΤΡΑ ΕΝΩΜΕΝΗ»
Οικονόμου Φίλιππος, Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Πατρέων
ΘΕΜΑ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ: Σοβαρά λειτουργικά προβλήματα στο ¨ΣΤΡΟΥΜΠΕΙΟ¨ Δημοτικό Σχολείο Πατρών.
Κύριε Δήμαρχε
Το ιστορικό Στρούμπειο, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, στο κέντρο της πόλης απέναντι από το Δημοτικό Μέγαρο βρίσκεται εδώ και καιρό αντιμέτωπο με μια σειρά από σοβαρά προβλήματα, που όχι μόνο δυσχεραίνουν την καθημερινότητα μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλεια των παιδιών. Παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις προς τον Δήμο και τους αρμόδιους Αντιδημάρχους, τα αιτήματα του σχολείου δεν έχουν εισακουστεί ούτε έχουν αντιμετωπιστεί ουσιαστικά.
Ανάμεσα στα σοβαρά προβλήματα είναι:
• Η επικίνδυνη κατάσταση της ταράτσας πάνω από το μπαλκόνι της οδού Μαιζώνος, η οποία πλημμύρισε κατά την τελευταία βροχόπτωση, και έχει ήδη επισημανθεί από το σχολείο ο κίνδυνος πτώσης σοβάδων.
• Η στεγανοποίηση των ταρατσών και η γενικότερη επισκευή του σχολικού κτηρίου, όπως και η αποθήκη πάνω από τους λέβητες.
• Ο ελαιοχρωματισμός εξωτερικών τοίχων και κάγκελων, που έχουν αφεθεί στην τύχη τους.
• Οι αίθουσες (ΣΤ1 και ΣΤ2), που παραμένουν χωρίς ρεύμα, λόγω προφανούς πρόβλημα στην ηλεκτρολογική εγκατάσταση κατά την τελευταία βροχόπτωση.
• Η ύπαρξη επικίνδυνων στοιχείων στην αυλή, όπως μπασκέτες που είναι διαβρωμένες, χόρτα ακαθάριστα επί δύο χρόνια, καθώς και οι τουαλέτες που βρίσκονται σε τραγική κατάσταση, με χαλασμένα πλακάκια και εξαιρετικά χαμηλή οροφή.
Τα παραπάνω δεν είναι απλώς εικόνες εγκατάλειψης, αλλά αποτελούν απόδειξη αδιαφορίας προς τα παιδιά, τους γονείς και το διδακτικό προσωπικό ενός σχολείου που αξίζει καλύτερη μεταχείριση.
Σημειώνουμε, επίσης, τη δυσκολία προσβασιμότητας που αντιμετωπίζουν μαθητές με κινητικά προβλήματα. Είναι απαράδεκτο να απουσιάζει ράμπα για αναπηρικό αμαξίδιο.
Καλούμε τη Δημοτική Αρχή να δώσει άμεσα λύσεις. Δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι σχολεία του 2025 λειτουργούν υπό τέτοιες συνθήκες. Οι ευθύνες είναι ξεκάθαρες και πρέπει να υπάρξει άμεση επίλυση των προβλημάτων.
________________________________________
Ερωτήσεις προς τη Δημοτική Αρχή:
1. Για ποιο λόγο δεν έχουν ληφθεί υπόψη τα κατατεθειμένα αιτήματα του Στρουμπείου Δημοτικού Σχολείου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου;
2. Έχει προγραμματιστεί αυτοψία από τεχνικό κλιμάκιο για την κατάσταση της ταράτσας και της επικινδυνότητας στο μπαλκόνι της οδού Μαιζώνος; Αν ναι, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα;
3. Πότε προβλέπεται να ξεκινήσουν οι εργασίες ελαιοχρωματισμού και συντήρησης των εξωτερικών επιφανειών και κάγκελων του σχολείου;
4. Τι μέτρα έχουν ληφθεί για την αποκατάσταση της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης στις πλημμυρισμένες αίθουσες και την εξασφάλιση της ασφάλειας των μαθητών;
5. Υπάρχει σχέδιο για την αποκατάσταση ή αντικατάσταση των επικίνδυνων μπασκετών και τον καθαρισμό των χόρτων στον αύλειο χώρο;
6. Προβλέπεται παρέμβαση για την επιδιόρθωση των τουαλετών, τόσο ως προς τα πλακάκια και την ασφάλεια, όσο και για την προσαρμογή του ύψους της οροφής;
7. Τι θα πράξετε για το σοβαρό πρόβλημα της προσβασιμότητας μαθητών ΑΜΕΑ;
Δημοτική Παράταξη «ΠΑΤΡΑ ΕΝΩΜΕΝΗ»
Οικονόμου Φίλιππος, Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Πατρέων.
Κύριε Δήμαρχε,
Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν εκδοθεί πολλές αποφάσεις για τον ορισμό αναπληρωτών προϊσταμένων σε διάφορα τμήματα και διευθύνσεις του Δήμου, μετά την κένωση των θέσεων, είτε λόγω συνταξιοδότησης υπαλλήλων, είτε λόγω της μετακίνησης κάποιων υπαλλήλων που κατέχουν θέσεις ευθύνης. Η Δημοτική Αρχή παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει δέκα χρόνια από την τελευταία φορά που εφαρμόστηκε η διαδικασία κρίσεων για την επιλογή υπαλλήλων για τις θέσεις των προϊσταμένων στα τμήματα και τις διευθύνσεις του Δήμου, αν και διανύει την τρίτη θητεία της, δεν επιλέγει να εφαρμόσει την διαδικασία των κρίσεων, αλλά πλέον έχει ουσιαστικά καταστήσει μόνιμο καθεστώς την προσωρινή τοποθέτηση αναπληρωτών προϊσταμένων τμημάτων και αναπληρωτών προϊσταμένων διευθύνσεων, μέσω της έκδοσης σχετικών αποφάσεων από το Δήμαρχο.
Το γεγονός της συνεχούς προσπάθειας της Δημοτικής Αρχής για την ουσιαστική μονιμοποίηση μιας διαδικασίας προσωρινού χαρακτήρα, έχει σίγουρα αρνητικές συνέπειες στη λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών καθώς έχει προκληθεί μεγάλη αναστάτωση στους δημοτικούς υπαλλήλους. Συγκεκριμένα παρατηρείται ότι πριν από την έκδοση των αποφάσεων του Δημάρχου για τον ορισμό ενός αναπληρωτή προϊστάμενου πολλές φορές προηγείται μία σειρά ενεργειών και αποφάσεων, η σκοπιμότητα των οποίων δύσκολα μπορεί να ερμηνευτεί. Οι αποφάσεις αυτές αφορούν κυρίως μετακινήσεις υπαλλήλων σε άλλες διευθύνσεις ή τμήματα από αυτές που υπηρετούν, με αποτέλεσμα κάποιοι υπάλληλοι με μακρά θητεία και εμπειρία σε κάποια διεύθυνση ή κάποιο τμήμα, ενώ δικαίως αναμένουν την ανάληψη των καθηκόντων του αναπληρωτή προϊσταμένου, ξαφνικά να μετακινούνται σε άλλο τμήμα και τα καθήκοντα του αναπληρωτή προϊσταμένου να ανατίθενται σε υπαλλήλους που προέρχονται από άλλα τμήματα, γεγονός που αποδεικνύει ότι η αξιοκρατία και η ισονομία δεν χαρακτηρίζουν τη διαδικασία αυτή.
Επίσης, η διαδικασία έκδοσης των αποφάσεων ορισμού αναπληρωτών τμηματαρχών και διευθυντών έχει αρκετά σημεία τα οποία προκαλούν πολλά ερωτηματικά, όπως:
• Δεν συνοδεύονται από γνωμοδότηση της νομικής υπηρεσίας.
• Η αιτιολόγησή τους είναι σαφέστατα ανεπαρκής.
• Το νομοθετικό πλαίσιο που επικαλούνται είναι ασαφές, ελλιπές και όχι και τόσο σχετικό με την διαδικασία.
Το γεγονός αυτό έχει αναγκάσει πολλούς υπαλλήλους, οι οποίοι έχουν έννομο συμφέρον, να προσφεύγουν κατά των αποφάσεων αυτών είτε στον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης είτε στα αρμόδια Διοικητικά Δικαστήρια, όπου αρκετές φορές δικαιώνονται, αλλά παρ΄ όλα αυτά το πρόβλημα διογκώνεται καθώς η Δημοτική Αρχή δεν συμμορφώνεται άμεσα στις αποφάσεις και κάποιοι υπάλληλοι στοχοποιούνται επειδή ασκούν το δημοκρατικό κατοχυρωμένο δικαίωμά τους για την προσφυγή εναντίον μιας απόφασης του Δημάρχου.
Κύριε Δήμαρχε τίθενται τα κάτωθι ερωτήματα:
1. Γιατί η Δημοτική Αρχή έχει επιλέξει να καταστήσει ως μόνιμο καθεστώς την τοποθέτηση αναπληρωτών προϊσταμένων τμημάτων και διευθύνσεων και δεν επιλέγει να προκηρύξει την διαδικασία των κρίσεων για την επιλογή υπαλλήλων για τις θέσεις ευθύνης και τι εξυπηρετεί η επιλογή αυτή;
2. Ποιο όργανο του Δήμου έχει την ευθύνη της επιλογής των υπαλλήλων στους οποίους γίνεται η ανάθεση καθηκόντων αναπληρωτή προϊσταμένου διεύθυνσης ή τμήματος;
3. Είναι η Διεύθυνση Διοίκησης και Δημοτικής Κατάστασης του Δήμου Πατρέων μόνη αρμόδια για τον έλεγχο της διαδικασίας αυτής, ή η επιλογή των προσώπων είναι απόφαση της Δημοτικής Αρχής;
4. Η Διεύθυνση Διοίκησης και Δημοτικής Κατάστασης ελέγχεται από κάποιο όργανο για το γεγονός ότι δεν ζητά σχετικές γνωμοδοτήσεις από τη Νομική Υπηρεσία του Δήμου, καθώς και για αποφάσεις η οποίες μετά από προσφυγές ακυρώνονται επειδή δεν είναι σύμφωνες με την ισχύουσα νομοθεσία;
5. Θεωρείτε ότι είναι τιμητικό για τον Δήμο της Πάτρας να αναγκάζει τους υπαλλήλους να προσφεύγουν κατά των αποφάσεων του πολιτικού τους προϊστάμενου, ξοδεύοντας χρόνο και χρήμα, ξέροντας παράλληλα ότι στη συνέχεια θα υπάρχει ο κίνδυνος στοχοποίησης και αντιμετώπισης δυσάρεστων καταστάσεων, γεγονός που αντανακλά στην εύρυθμη λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών;
6. Ποιος είναι ο σχεδιασμός της Δημοτικής Αρχής για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών;